آرمان

 



           
شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 17:56
آرمان

 

 

رشته جوجیتسو (2)

 

جوجيتسو يک هنر رزمي است که در آن مي توان همه نوع ضربه اي را يافت. ضربات پرتابي، ايستا يا ساکن و همچنين تکنيک هاي تهاجمي و شديد از جمله انواع لگد و مشت در اين هنر ديده مي شود.

 

 

تاریخچه جوجیتسو

تاریخچه جوجیتسو ترجمه شده از کتاب Jujitsu Techniques & Tactics نوشته Doug Musser & Thomas A. Lang ریشه های جوجیتسو جوجیتسو معمولا به عنوان هنری دفاعی شناخته می شود.هنری رزمی از ژاپن که به عنوان بخشی از مهارت رزمی به توسط سامورایی ها در دوران فئودال تاریخ ژاپن به کار می رفته است.جوجیتسو معمولا به عنوان سبک مبارزه بدون سلاح شناخته می شده است و به صورت دقیق تر می توان بیان داشت که سبکی از مبارزه با دستان خالی است که می تواند از سلاح هایی ( معمولا سلاح های کوچک) در برابر حریفان مسلح و غیر مسلح نیز استفاده کند.جوجیتسو به عنوان هنری نسبتاً نرم دسته بندی می شود و این به این دلیل است که یکی از مهمترین اصول جوجیتسو بهره گیری از حداقل تلاش برای دستیابی به حداکثر نتیجه است.استفاده از این اصل به فردی با جثه کوچکتر امکان شکست حریفی بسیار بزرگتر را می دهد.

 

 

جوجیتسو

  یکی از ورزش‌های رزمی است. در حدود ۳۰۰۰ سال قبل کشاورزان و روستائیان ژاپنی برای مقابله با سارقان و سربازان امپراتوری که به قصد چپاول آنان هجوم می‌آوردند اقدام به ابداع فنون و حرکاتی کردند که امروزه ما آن را به نام جوجیتسو می شناسیم.این حرکات شامل بر ضربه زدن - گرفتن - پرتاب کردن - و فشار آوردن بر روی مفاصل حریف بود در دورانهای مختلف استادان این فنون با تعلیم و گسترش این فنون باعث پیشرفت و تکامل کیفی و کمی تکنیکهای جوجیتسو شدند.در این میان نیز استادانی بودند که با تکمیل و توسعه بخشی از این فنون و حذف حرکات مرگبار و خطرناک جوجیتسو ورزش جدیدی را ابداع کردند. مانند پروفسور جیگارو کانو که ورزش جودو را به جهانیان معرفی نمود . جوجيتسو يک هنر رزمي است که در آن مي توان همه نوع ضربه اي را يافت.

 

 



           
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 13:6
آرمان

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجو و آدرس makhe.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 71543
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 71543
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1