آرمان

 



           
شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 17:42
آرمان

 

رشته بوکس (3)

بوکس ورزشی است که در آن حملات و دفاع تنها با مشت صورت می گيرد. بوکسورها دستکش می پوشند و تعداد راندها از سه تا پانزده وقت سه دقيقه ای متغير است. بين هر دو راند يک دقيقه استراحت وجود دارد.

 

تاریخچه بوکس

بوکس در بازیهای المپیک باستان تقریباً مانند ورزش مشت‌زنی امروز بوده است و بطوریکه از شواهد و مدارک پیداست، مشت زنی امروزی چیز تازه‌ای نسبت به مشت زنی آن روزگاران ندارد. تنها وقتی که قهرمانان امپراتوری رم به این بازی روی آوردند، دستهای خود را با آستینی شبیه به دستکش که روی آن سیمهای محکم فولادین کوفته بودند مجهز می‌کردند و نیز یک نوع دستکش مخصوص دیگر که از چرمهای بسیار سختک و محکم‌تر از سنگ و فولاد برای این کار تهیه کرده بودند، بدست کرده و به مسابقه می‌پرداختند. به کار بردن این دستکش‌های عجیب که به راستی اسلحه‌ای کشنده بود باعث می‌شد در هر مسابقه‌ یکی از دو طرف کشته یا سخت مجروح شود. در نتیجه مسابقه‌های مشت‌زنی به سبک رومی‌ها منسوخ شد. اما مشت زنان المپیادهای باستان، دستکش چرمی به دست می‌کردند و برای از بین نرفتن آن با واکسی از چربی حیوانات آن را واکس می‌زدند. 

بوکس

بوکس ورزشی است که در آن حملات و دفاع تنها با مشت صورت می گيرد. بوکسورها دستکش می پوشند و تعداد راندها از سه تا پانزده وقت سه دقيقه ای متغير است. بين هر دو راند يک دقيقه استراحت وجود دارد و مسابقه در يک رينگ مربع که با چهار طناب محصور شده است برگزار می گردد.ريشه اين ورزش به سال 1500 قبل از ميلاد مسيح و در منطقه مديترانه برمی گردد که بعدها و در اوايل قرن هجدهم ميلادی در کشور انگلستان دوباره ظاهر گشت. البته تا آغاز قرن بيستم ميلادی، استفاده از دستکش مجاز نبود و هيچ قانونی خاصی هم در آن وجود نداشت. در سال 1839، اولين قانون اين رشته ورزشی تدوين گرديد. در اين قوانين (که در سال 1853 اصلاح گرديدند) تصويب شد که اين ورزش در يک رينگ مربع شکل 24 فوتی که با طناب محصور شده باشد انجام گردد.



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 11:58
آرمان

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجو و آدرس makhe.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 71578
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 71578
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1